των τετραγωνικών ριζών
σε ιστορία με σκίτσα σε μια τάξη Γυμνασίου
που οι μαθητές είχαν δυσκολίες στην κατανόηση
Μέσα από το γέλιο άρχισαν να μαθαίνουν
Με πρωτοβουλία της καθηγήτριας Μαθηματικών αποφασίσαμε και προτείναμε στα παιδιά να κάνουμε την τετραγωνική ρίζα μια ιστορία... κόμικς», λέει στο «Έθνος» ο καθηγητής Πληροφορικής του σχολείου, κ. Βασίλης Παπαστάμος.
Ποιο ήταν το αποτέλεσμα; «Ο μαθητής που δεν πρόσεχε έκανε τα σκίτσα και διαπιστώσαμε ότι είχε μεγάλο ταλέντο, ενώ ολόκληρη η τάξη άρχισε να κατανοεί το μάθημα, να δείχνει ενδιαφέρον και να διασκεδάζει», υπογραμμίζει η καθηγήτρια Μαθηματικών, κ. Μαρία Γαλανή, που είχε και την ιδέα για το κόμικς.
Ο σημερινός μαθητής είναι διαφορετικός από αυτόν της περασμένης εικοσαετίας και διαρκώς πρέπει να εφευρίσκουμε νέους τρόπους διδασκαλίας. Αυτό κάναμε και εμείς, και όχι κάτι φοβερό», καταλήγει ο κ. Παπαστάμος.
Το πρόγραμμα
Όπως τονίζει στο «Έθνος» ο κ. Διονύσης Καστής, διευθυντής έργου της Μορφωτικής και Αναπτυξιακής Πρωτοβουλίας, «το πρόγραμμα αυτό είναι το πιο σημαντικό από αυτά που υποστηρίζει η πρωτοβουλία και εστιάζει στην πρωτοβάθμια και γυμνασιακή εκπαίδευση.
Σκοπός του είναι -συμπληρώνοντας τις προτεραιότητες που θέτει το ΥΠΕΠΘ- να ενισχύσει κατ αρχάς το έργο των εκπαιδευτικών, προσφέροντάς τους επιμορφωτική στήριξη, ώστε και παιδαγωγικά και οργανωτικά να μπορέσουν να υιοθετήσουν σύγχρονες μορφές μάθησης στο ελληνικό σχολείο, ώστε αυτό ν ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις της εκπαίδευσης.
Είναι η δεύτερη χρονιά που εφαρμόζεται και σταδιακά επεκτείνεται. Πέραν των σχολείων που προστίθενται κάθε χρονιά, είναι ανοιχτό και σε όποιον εκπαιδευτικό ενδιαφέρεται να το παρακολουθήσει στο Διαδίκτυο».
Η ΙΔΕΑ ΚΑΙ Η ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ
Μαθητής σχεδίασε τα σκίτσα
Στο Γυμνάσιο Πλατανιά Χανίων δύο καθηγητές, η Μαρία Γαλανή (καθηγήτρια Μαθηματικών) και ο Βασίλης Παπαστάμος (καθηγητής Πληροφορικής), αποφάσισαν να προχωρήσουν μαζί με τα παιδιά και να δημιουργήσουν ένα έντυπο κόμικς, προκειμένου να διδάξουν τις «τετραγωνικές ρίζες».
Ετσι ένας μαθητής που «έπιανε» το χέρι του σχεδίασε το κόμικς και οι υπόλοιποι μαθητές έγραψαν το σενάριο και τον κατηύθυναν στη δημιουργία του. Όλα τα παιδιά δούλευαν εκτός του ωραρίου λειτουργίας της πρωινής ζώνης του σχολείου.
Όταν τα σκίτσα ετοιμάστηκαν, ο καθηγητής της Πληροφορικής καθοδήγησε τους μαθητές να τα ψηφιοποιήσουν και να τα χρωματίσουν με χρήση του λογισμικού ζωγραφικής, να προσθέσουν το κείμενο και να κάνουν τη σελιδοποίηση του τελικού εντύπου.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
Μαρία Γαλανή, καθηγήτρια Μαθηματικών
Πιστεύω ότι μια τέτοια τακτική θα απέδιδε και σε άλλα κεφάλαια των Μαθηματικών αλλά και σε άλλα μαθήματα.
Τα σημερινά παιδιά νιώθουν βομβαρδισμένα μέσα στο σχολείο, τους ζητάμε να μάθουν πολλά, περισσότερα απ όσα αντέχουν. Αυτό τους δημιουργεί πρόβλημα και έτσι σταματούν να μας παρακολουθούν.