Παρασκευή, 2 Δεκεμβρίου 2011

Γιατί μιλάμε στον ύπνο μας;

Tο να μιλάτε στον ύπνο σας μπορεί να σας φαίνεται αστείο, όταν συμβαίνει αραιά και που, αλλά όταν συμβαίνει περισσότερες φορές θεωρείται μια μη φυσιολογική συμπεριφορά του ατόμου κατά τη διάρκεια του ύπνου.

Η υπνολαλία (δηλαδή η ομιλία κατά τη διάρκεια του ύπνου), είναι μια διαταραχή του ύπνου κατά την οποία κάποιος μιλάει όταν κοιμάται χωρίς να το γνωρίζει και να το θυμάται το επόμενο πρωί. Συνήθως δε χαρακτηρίζεται ως ασθένεια.
Η “νυχτερινή φλυαρία”, σαν μια συνομιλία ή ένα μουρμούρισμα, είναι συνήθως αβλαβής και θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί και γραφική.

Αν όμως φωνάζετε με φόβο, αυτό μπορεί να συνδέεται με εφιάλτες (συχνότερα στα παιδιά). Μερικές φορές, οι ακροατές μπορεί να “βρούν” το περιεχόμενο προσβλητικό ή χυδαίο. Αυτό συνήθως συμβαίνει αν έχουμε άγχος, κατάθλιψη, πυρετό, στέρηση ύπνου κατά τη διάρκεια της ημέρας και αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ.

Οι “ομιλητές ύπνου”, συνήθως μιλούν για όχι περισσότερο απο 30 δευτερόλεπτα ανά επεισόδιο, αλλά σε μερικές περιπτώσειςμπορεί να συμβεί πολλές φορές κατα την διάρκεια της νύχτας.

Η ομιλία κατά τη διάρκεια του ύπνου παρατηρείται κυρίως στα παιδιά μεταξύ των ηλικιών 3 και 10 ετών.

Έρευνες έδειξαν οτι περίπου 5% των ενηλίκων και 1 στα 10 μικρά παιδιά μιλούν στον ύπνο τους περισσότερο από μερικές νύχτες την εβδομάδα. Τα κορίτσια μιλούν στον ύπνο τους όσο και τα αγόρια.

Η ομιλία μπορεί να συμβεί σε οποιοδήποτε στάδιο του ύπνου.Μπορεί επίσης να εμφανιστεί ταυτόχρονα με την υπνοβασία (βάδιση ενός ατόμου ενώ κοιμάται)

Αιτίες που μπορούν να προκαλέσουν ομιλία κατά τη διάρκεια του ύπνου είναι:
- συναισθηματικό στρες
- πυρετός
- ψυχική διαταραχή της υγείας
- κατάχρηση ουσιών
- ορισμένα φάρμακα

Συνήθως δεν απαιτείται θεραπεία. Ωστόσο, αν η κατάσταση επιμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα συμβουλευτείτε τον ιατρό σας.

Έχει παρατηρηθεί ότι αν ακολουθήσουμε τις παρακάτω συμβουλές μπορεί να βελτιώσουμε έως και να εξαφανίσουμε το παραπάνω φαινόμενο.

Δηλαδή:
* Αν μειώσουμε το άγχος μας
* Αν μειώσουμε την κατανάλωση του αλκοόλ
* Αν διακόψουμε το κάπνισμα
* Αν μειώσουμε την κατανάλωση καφεϊνης, αναψυκτικών (τύπου κόλα) και τσάι
* Αν ασκούμαστε καθημερινά
ΠΗΓΗ:  iatropedia

Τα λάθη....

Τα λάθη είναι πολλά όπου η αγάπη είναι λίγη. Εκεί που η αγάπη περισσεύει τα λάθη εξαφανίζονται!

Ανακοίνωση των διαχειριστών της ιστοσελίδας μας

Οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από τα site και blog που μνημονεύονται ή από google search ή από άλλες πηγές και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους.
Τα αποσπάσματα video που δημοσιεύονται προέρχονται από άλλα site τα οποία και αναφέρονται (σαν Πηγή) ή περιέχουν το λογότυπο τους.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος/α θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση του Blog, καλείται να επικοινωνήσει στο atladidas@gmail.com προς αποκατάσταση του θέματος.

Δεν φέρουμε καμία απολύτως ευθύνη για την εγκυρότητα του θέματος. Τα θέματα ειναι συλλογή ειδήσεων με σκοπό την ενημέρωση και την ψυχαγωγία του επισκέπτη.

Επίσης οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Δεν είμαστε οι ειδικοί ώστε να κάνουμε την πιστοποίηση της ορθότητας των σχετικών άρθρων.