πετρελαιοκίνησης, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από το Σεπτέμβριο.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ημερησία», στην κυβέρνηση εκτιμούν ότι αυτό θα μπορεί να «πλασαριστεί» ως κοινωνικό μέτρο καθώς το κόστος καυσίμου, άλλα και το κόστος συντήρησης των πετρελαιοκίνητων είναι μικρότερο των βενζινοκινητήρων.
Αναμένεται και παρέμβαση της Κομισιόν, καθώς θεωρείται παράνομη η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πετρελαιοκίνητων, που στην Ελλάδα υιοθετήθηκε τη δεκαετία του ’80 για περιβαλλοντικούς λόγους.
Η ΕΕ αυτή τη στιγμή δέχεται ότι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες είναι απόλυτα φιλικοί με το περιβάλλον.
Σε ολόκληρη την Ευρώπη η αγορά ντιζελοκίνητων αυτοκινήτων αγγίζει το 50%,ενώ στην Ελλάδα, που είναι η μόνη χώρα που απαγορεύονται τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. αυτοκίνητα, ήταν μόλις 1,6% και αυτά ήταν ταξί και ελάχιστα Ι.Χ. στην περιφέρεια.
Όσον αφορά την κατανάλωση, το πετρελαιοκίνητο χρειάζεται μόλις 5 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ το βενζινοκίνητο 6,6 λίτρα για κάθε 100 χλμ.
Ένα μεγάλο πρόβλημα είναι ο έλεγχος της νοθείας του καυσίμου καθώς πολλοί, ειδικά στην περιφέρεια όπου η ντιζελοκίνηση επιτρέπεται, χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης.
Από την πλευρά της, η κυβέρνηση σκοπεύει να το αντιμετωπίσει με την αυστηροποίηση του νομοθετικού πλαισίου επιβάλλοντας και ποινικές κυρώσεις στους παραβάτες και εντατικοποιώντας τους ελέγχους από το ΣΔΟΕ ίσως και από τους Επιθεωρητές Περιβάλλοντος.