Πρόκειται για το θρυλικό Pony που για 11 χρόνια παραγόταν και κυκλοφορούσε στην Ελλάδα και σε άλλες 14 χώρες όπου η εταιρεία έκανε εξαγωγές.
Η αυτοκινητοβιομηχανία PONY-NAMCO θα ξεκινήσει την παραγωγή στη Θέρμη Θεσσαλονίκης όπου θα
δημιουργηθούν 410 θέσεις εργασίας.
Ηδη δόθηκαν οι σχετικές άδειες από την ΕΣΥΔ στην αρμόδια κρατική αρχή διαπίστευσης, στην ΕΒΕΤΑΜ, (Βιομηχανική Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη, Εργαστηριακές Δοκιμές Πιστοποιήσεων και Ποιότητας) να κάνει την πιστοποίηση και να προχωρήσει στις απαραίτητες διαδικασίες, ανέφερε ο υφυπουργός Ανάπτυξης κ. Οδ. Κωνσταντινόπουλος μιλώντας στο STAR, ο οποίος ανέφερε ότι συνολικά θα δημιουργηθούν 2.500 θέσεις εργασίας.
Σε δηλώσεις του στην "Ελευθεροτυπία" ο κ. Τζανέτος Κοντογούρης ιδιοκτήτης της «NAMCO HELLAS Α.Ε.Β.Ε», αποκάλυψε ότι η τιμή του νέου «Pony» θα είναι κάτω από τις 7.000 ευρώ, αλλά το αυτοκίνητο θα είναι σύγχρονο και απόλυτα συμμορφωμένο με τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης.
Το νέο «Pony» θα εφοδιάζεται με τετρακύλινδρους κινητήρες 1.300 ή 1.400 κ.ε., θα «βγάζει 75-80 ίππους και θα διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων. Ομως η ιδιαιτερότητά του είναι ότι θα έχει ωφέλιμο φορτίο 800 κιλά. Κι αυτή η δυνατότητα οφείλεται στο νέο πίσω άξονα που θα διαθέτει, ο οποίος σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε αποκλειστικά στη «NAMCO».
Ο προγραμματισμός περιλαμβάνει αρχικά την παραγωγή του βενζινοκίνητου «Pony», ενώ στη δεύτερη φάση παραγωγής η εταιρεία θα προχωρήσει και στην κατασκευή του πετρελαιοκίνητου «Pony», όπως και σε μία έκδοση 4Χ4. Τα σχέδια της «NAMCO HELLAS» δεν σταματούν εκεί αφού υπάρχει και τρίτο σχέδιο που αφορά την κατασκευή του ηλεκτροκίνητου «Pony».
Η ιστορία του θρυλικού αυτοκινήτου
Τη δεκαετία του '50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν, όμως, κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ηταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.
Ηταν το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία, αφού πουλήθηκαν πάνω από 30.000 και έκανε εξαγωγές σε 14 χώρες. Το κόστος λειτουργίας και συντήρησης ήταν πολύ μικρότερο ενός «κανονικού» τζιπ και η τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή.
Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
http://ksipnistere.blogspot.gr