Έτσι, με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, το οποίο άργησε τουλάχιστον μία δεκαετία στη χώρα μας, θα γίνει παρελθόν το παραδοσιακό εισιτήριο και οι γνώριμες κάρτες απεριορίστων διαδρομών, αφού θα αντικατασταθούν από μία σύγχρονη κάρτα, που θα μοιάζει με πιστωτική.
Το υπουργείο Υποδομών υπόσχεται χρέωση ανάλογα με τις διανυόμενες αποστάσεις και τον χρόνο κατά το οποίον πραγματοποιούνται. Επίσης, ο ΟΑΣΑ θα έχει την δυνατότητα να ελέγχει 100% το σύστημα πωλήσεων και ακυρώσεων, ενώ η κατανομή των εσόδων στις μεταφορικές εταιρίες θα γίνεται με βάση τα πραγματικά στοιχεία και όχι με μαθηματικές ποσοστώσεις, όπως συμβαίνει σήμερα.
Τα οφέλη για τις συγκοινωνίες και τον επιβάτη θα είναι:
- Ο περιορισμός της λαθρεπιβίβασης
- Η ενιαία αντιμετώπιση των μετεπιβιβάσεων και δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης ευέλικτων τιμολογιακών πολιτικών κομίστρου
- Η βελτίωση του τρόπου διαχείρισης και ελέγχου των οικονομικών του ΟΑΣΑ
- Η αξιοποίηση των δεδομένων κίνησης του επιβατικού κοινού
- Η ευκολία στην αγορά και φόρτιση καρτών και εισιτηρίων, όπως συμβαίνει στο εξωτερικό, χωρίς αναμονές σε ουρές
Στοίχημα για αύξηση εσόδων
Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου αποτελεί στοίχημα για το υπουργείο Υποδομών, καθώς εκεί στηρίζει πολλές από τις ελπίδες του για την αντιμετώπιση της απώλειας εσόδων των αστικών συγκοινωνιών.
«Στο πλαίσιο του έργου ο ιδιώτης ανάδοχος θα αναλάβει την χρηματοδότηση, μελέτη, κατασκευή, συντήρηση, λειτουργική υποστήριξη και τεχνική διαχείριση του έργου για 12 έτη, ενώ θα αποπληρώνεται βάσει μηχανισμού πληρωμών κατά την περίοδο λειτουργίας του, ο οποίος αξιολογεί την ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών» σημειώνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου. Μετά το πέρας της δωδεκαετίας, το σύστημα θα περάσει στον ΟΑΣΑ.
Μέρος της επένδυσης θα καταβληθεί από κοινοτικούς πόρους, ενώ το υπόλοιπο τμήμα του έργου με κεφάλαια του αναδόχου. Οι λειτουργικές δαπάνες θα καλυφθούν από τον ανάδοχο, ενώ το έργο θα αποπληρωθεί με περιοδικές πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή η πληρωμή θα εξαρτάται από το εάν ο ανάδοχος θα πληροί τα κριτήρια επίδοσης της σύμβασης.
«Με τα έργα του «ηλεκτρονικού εισιτηρίου» και της «τηλεματικής» εγκαινιάζεται μια νέα γενιά έργων ΣΔΙΤ που αξιοποιούν τις τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών για την υλοποίηση σύγχρονων υποδομών για το δημόσιο και τον πολίτη με αποτελεσματικότητα, διαφάνεια και σωστό σχεδιασμό ενώ είναι και τα πρώτα έργα ΣΔΙΤ με πληρωμές διαθεσιμότητας που συνδυάζουν κοινοτική και ιδιωτική χρηματοδότηση» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών, κ. Δημ. Ρέππας.
http://greeknation.blogspot.com/2011/03/blog-post_1939.html