Δευτέρα, 2 Απριλίου 2012

Απαραίτητα τα συμπληρώματα διατροφής στις έγκυες

Αυξημένες ανάγκες για βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν οι γυναίκες που σκοπεύουν να μείνουν έγκυες, αλλά και οι εγκυμονούσες και θηλάζουσες. Σύμφωνα με κλινικές έρευνες, η πρόσληψη κατά την κύηση και τον θηλασμό ωμέγα -3 λιπαρών οξέων με DHA (δοκοσαεξανοϊκο οξύ) μπορεί να έχει ευνοϊκές επιδράσεις στην ανάπτυξη των νοητικών λειτουργιών του παιδιού ενώ ικανή πρόσληψη αυτών μειώνει τη συχνότητα της επιλόχειας κατάθλιψης. Όταν αυτές οι
ανάγκες των γυναικών δεν καλύπτονται από τη διατροφή συνιστάται η λήψη σε καθημερινή βάση πολυβιταμινούχων συμπληρωμάτων διατροφής.
«Τα συμπληρώματα διατροφής πριν την κύηση, κατά τη διάρκεια της κύησης και κατά τη γαλουχία βοηθούν στην εμβρυϊκή αύξηση και ανάπτυξη, σε καλύτερη έκβαση της κύησης, στη βελτιστοποίηση της υγείας και της ευεξίας της γυναίκας και στη βελτίωση της ποιότητας του μητρικού γάλακτος. Τα οφέλη αφορούν τόσο στη μητέρα όσο και στο βρέφος» τόνισε ο καθηγητής μαιευτικής – γυναικολογίας στο ΑΠΘ, Αριστοτέλης Λουφόπουλος, συνοψίζοντας τα συμπεράσματα επιστημονικής εκδήλωσης με θέμα «Εγκυμοσύνη και Διατροφή» που οργανώθηκε το περασμένο Σάββατο από την Β΄ Μαιευτική – Γυναικολογική Κλινική του ΑΠΘ στη Θεσσαλονίκη. Οι διατροφικές ελλείψεις, ειδικά οι ακραίες, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, ενδέχεται να έχουν ανεπιθύμητες επιδράσεις πρωτίστως στη μητέρα αλλά και στο βρέφος. Για παράδειγμα οι έγκυες που δεν παίρνουν επαρκείς ποσότητες ωμέγα-3 λιπαρών οξέων κινδυνεύουν να αποβάλουν ή να γεννήσουν παιδί χαμηλού βάρους ή ακόμη να εμφανίσουν επιλόχεια κατάθλιψη. Αλλά και η ανεπαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών κατά την εγκυμοσύνη συνδέεται με τη γέννηση χαμηλού βάρους νεογνών, η έλλειψη σιδήρου μπορεί να προκαλέσει θάνατο εμβρύου, πρόωρο τοκετό και χαμηλό βάρος γέννησης, η έλλειψη ψευδαργύρου συνδέεται με τις εμβρυακές δυσπλασίες και η ανεπάρκεια φυλλικού οξέος με ανωμαλίες τού νευρικού σωλήνα.

Η υιοθέτηση ορθών διατροφικών συνηθειών τουλάχιστον ένα χρόνο πριν ξεκινήσει η προσπάθεια της γυναίκας να μείνει έγκυος είναι σημαντική. Για παράδειγμα, το μαγνήσιο και ο ψευδάργυρος βοηθούν στο να δεσμεύονται οι ορμόνες στους υποδοχείς τους. Το φυλλικό οξύ βοηθά στην ανάπτυξη των ωοθυλακίων. Η λήψη D μειώνει τις πιθανότητες έλλειψής της αργότερα στην εφηβεία του μελλοντικού παιδιού. Είναι γνωστό ότι η βιταμίνη D μειώνει την πιθανότητα ραχίτιδας και δυσκολιών στη γέννα. Η λήψη βιταμίνης Β12 είναι γνωστό ότι μειώνει τις πιθανότητες υπογονιμότητας και γενικότερα κακής υγείας.
Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα αυξάνουν τη ροή του αίματος προς τα όργανα αναπαραγωγής και μπορούν να βοηθήσουν στη ρύθμιση των ορμονών της αναπαραγωγής. Είναι γνωστό επίσης ότι βοηθούν στην πρόληψη πρόωρου τοκετού και χαμηλού σωματικού βάρους γέννησης.
Τα λιπαρά ψάρια, ο λιναρόσπορος, τα καρύδια, οι σπόροι κολοκύθας, και τα εμπλουτισμένα αυγά είναι καλή πηγή Ω-3 λιπαρών οξέων. Ένα συμπλήρωμα διατροφής, που περιέχει 300 mg ωμέγα-3 λιπαρών οξέων εκ των οποίων 150mg DHA την ημέρα, εξασφαλίζει τη σωστή καθημερινή ποσότητα, που πρέπει να παίρνει η γυναίκα η οποία προετοιμάζει τον οργανισμό της για εγκυμοσύνη.
Κατά το θηλασμό οι απαιτήσεις της μητέρας σε θερμίδες και πρωτεΐνες είναι σχετικά υψηλές. Οι μητέρες, που θηλάζουν και υποσιτίζονται, παράγουν ημερησίως μικρότερη ποσότητα γάλακτος. Επιπλέον, αν η πρόσληψη της μητέρας σε βιταμίνες και ιχνοστοιχεία είναι χαμηλή, είναι δυνατό να παρατηρηθεί ανεπάρκεια βιταμινών Α, Β1, Β6, C, D και Ε, βιοτίνης, φυλλικού οξέος και ιωδίου στο μωρό της. Η κακή διατροφή της μητέρας είναι δυνατό να προκαλέσει μείωση της συγκέντρωσης σημαντικών πρωτεϊνών του μητρικού γάλακτος που προστατεύουν το μωρό από λοιμώξεις.
Κλινικές έρευνες έχουν αποδείξει ότι τα πολυβιταμινούχα συμπληρώματα μπορούν να διασφαλίσουν την παραγωγή μητρικού γάλακτος υψηλής ποιότητας και να ανταποκριθούν στις αυξημένες απαιτήσεις της μητέρας σε θερμίδες και πρωτεΐνες. 

Τα λάθη....

Τα λάθη είναι πολλά όπου η αγάπη είναι λίγη. Εκεί που η αγάπη περισσεύει τα λάθη εξαφανίζονται!

Ανακοίνωση των διαχειριστών της ιστοσελίδας μας

Οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από τα site και blog που μνημονεύονται ή από google search ή από άλλες πηγές και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους.
Τα αποσπάσματα video που δημοσιεύονται προέρχονται από άλλα site τα οποία και αναφέρονται (σαν Πηγή) ή περιέχουν το λογότυπο τους.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος/α θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση του Blog, καλείται να επικοινωνήσει στο atladidas@gmail.com προς αποκατάσταση του θέματος.

Δεν φέρουμε καμία απολύτως ευθύνη για την εγκυρότητα του θέματος. Τα θέματα ειναι συλλογή ειδήσεων με σκοπό την ενημέρωση και την ψυχαγωγία του επισκέπτη.

Επίσης οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Δεν είμαστε οι ειδικοί ώστε να κάνουμε την πιστοποίηση της ορθότητας των σχετικών άρθρων.