Πέμπτη, 5 Νοεμβρίου 2015

Χαρούπια και τα μυστικά τους!!!!

Ο καρπός τους, παρόλο που οπτικά και γευστικά θυμίζει τη σοκολάτα, είναι λιγότερο λιπαρός και η γεύση του πιο γλυκιά, καθώς περιέχει σημαντική ποσότητα γλυκόζης και σακχαρόζης.
Χαρουπιά ή «ξυλοκερατιά»
Γνωστή από τα πολύ παλιά χρόνια, η χαρουπιά κατείχε ξεχωριστή θέση στο ελληνικό διατροφολόγιο, εξαιτίας της θρεπτικής της σπουδαιότητας.

Η επιστημονική της ονομασία «Ceratonia siliqua, προέρχεται από την ελληνική λέξη «κέρατο» και
ανταποκρίνεται απόλυτα στην πραγματική της εικόνα, αφού ο καρπός της εξωτερικά είναι σκληρός σαν κέρατο και μοιάζει με καφετί φασόλι. Το σημαντικότερο όμως, είναι ότι η χαρουπιά είναι ένα δέντρο εξαιρετικά ανθεκτικό στη ζέστη και στην ξηρασία και γιαυτό μπορεί και αναπτύσσεται ακόμα και σε πετρώδη ή και ηφαιστειογενή εδάφη. Ετσι, εκτός από την Ελλάδα, τη συναντάμε στην Κύπρο, καθώς και σε άλλες μεσογειακές χώρες, όπως στην Ιταλία, την Ισπανία, την Τουρκία και την Τυνησία, οι οποίες έχουν παρόμοιο κλίμα.

Κι όμως!
Παρόλο που σήμερα το χαρούπι δεν είναι ιδιαίτερα γνωστό σε όλους, παίζει σημαντικό ρόλο σαν πρώτη ύλη τόσο στη ζαχαροπλαστική, όσο και στη φαρμακοβιομηχανία.

Στο εμπόριο, το βρίσκουμε σε μορφή πλάκας, σκόνης ή σαν σιρόπι, ενώ εξαιτίας των χαμηλών θερμίδων του, πολλές φορές αντικαθιστούν στα γλυκά τη σοκολάτα ή τη ζάχαρη.

Κουκούτσια τα θαυματουργά!

Τα κουκούτσια του χαρουπιού, επειδή ανεξάρτητα από το μέγεθός τους, έχουν σταθερό βάρος 0,2 γρ., χρησιμοποιούνται εδώ και 1500 χρόνια από τους κοσμηματοπώλες και τους φαρμακοποιούς, σαν την πιο μικρή μονάδα μέτρησης.

Από την λέξη κιράτ, λοιπόν που σημαίνει σπόρος στα αραβικά, προήλθε και ο γνωστός σε όλους μας όρος «καράτι», ο οποίος χρησιμοποιείται σαν μονάδα μέτρησης βάρους πολύτιμων ή ημιπολύτιμων λίθων.


Τα οφέλη του
Το χαρούπι είναι ιδιαίτερα ωφέλιμο για την υγεία μας, γιατί περιέχει ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, πυρίτιο, καθώς και βιταμίνες Α, Β1, Β2, D. Επίσης, επειδή είναι πλούσιο σε περιεκτικότητα ινών, βοηθάει στη σωστή λειτουργία του εντέρου μας, ενώ καθώς δεν περιέχει διεγερτικά όπως ο καφές, είναι εύπεπτο και δεν προκαλεί αλλεργίες.

Στην περίπτωση μάλιστα που κάνουμε δίαιτα, είναι ιδανικό αφού περιέχει ελάχιστα λιπαρά, ενώ επειδή δεν περιέχει θεοβρωμίνη θεωρείται καταλληλότερο από το κακάο, γι αυτούς που υποφέρουν από ημικρανίες.

Τέλος, με το χαρούπι παρασκευάζουν φάρμακα κατά του βήχα και της χρόνιας βρογχίτιδας.


Θρεψίνη,.. η πολύτιμη!
ή αλλιώς «σταφυλόκρεμα», παρασκευάζεται από γνήσιο χυμό σταφυλιού και είναι ένα αγνό προϊόν που αξίζει τον κόπο να προσθέσουμε στη διατροφή μας, καθώς δεν περιέχει πρόσθετα συντηρητικά ή ζάχαρη. Χρησιμοποιείται ως επάλειμμα στο ψωμί, εμπλουτίζει γευστικά τα γλυκά, τα παγωτά ακόμα και τις κρέπες μας.


Δεν ξεχνάμε ότι:
Η ιδιάζουσα γεύση του χαρουπιού μπορεί να τονιστεί θαυμάσια, προσθέτοντας απλώς λίγη κανέλα.

Το χαρούπι μπορεί να αποτελέσει θαυμάσιο υποκατάστατο του καφέ.

Το χαρουπόμελο καταπραϋνει το στομάχι.


Επίσης
Από τους σπόρους των χαρουπιών παρασκευάζεται η κυτταρίνη, η οποία χρησιμοποιείται για την κατασκευή φωτογραφικών πλακών και άλλων αντικειμένων.

Το ξύλο της χαρουπιάς χρησιμοποιείται σε ξεχωριστές ξύλινες διακοσμήσεις.

Από τα χαρούπια παρασκευάζουν μοναδικά γλυκίσματα και ηδύποτα



Χοιρινό με χαρούπια Συνταγή, χοιρινού με χαρούπια

Συστατικά: 1 κιλό χοιρινό, 15 κομμάτια χαρουπιά τα οποία έχουμε μουλιάσει από το περασμένο βράδυ, 1 κούπα ελαιόλαδο, 1 κούπα κρασί κόκκινο, 1 κρεμμύδι ψιλοκομμένο, Αλάτι πιπέρι.

Εκτέλεση: Βράζουμε τα χαρούπια πολύ καλά έτσι ώστε να μαλακώσουν πολύ. Το νερό που βγάζουν το ρίχνουμε μαζί με το κρέας, το οποίο νωρίτερα το έχουμε τσιγαρίσει μαζί με το κρεμμύδι. Στη συνέχεια ρίχνουμε τα χαρούπια για να ψηθούν όλα μαζί.



Κλικ στις ιστοσελίδες μας: Αρμενιστής, Εμείς και η Κοινωνία μας, Γιάννης Αργυρός Σαντορίνη

Τα λάθη....

Τα λάθη είναι πολλά όπου η αγάπη είναι λίγη. Εκεί που η αγάπη περισσεύει τα λάθη εξαφανίζονται!

Ανακοίνωση των διαχειριστών της ιστοσελίδας μας

Οι απόψεις που δημοσιεύονται δεν απηχούν κατ' ανάγκη και τις απόψεις των διαχειριστών.
Οι φωτογραφίες προέρχονται από τα site και blog που μνημονεύονται ή από google search ή από άλλες πηγές και ανήκουν αποκλειστικά στους δημιουργούς τους.
Τα αποσπάσματα video που δημοσιεύονται προέρχονται από άλλα site τα οποία και αναφέρονται (σαν Πηγή) ή περιέχουν το λογότυπο τους.
Εάν παρόλα αυτά κάποιος/α θεωρεί ότι θίγεται από ανάρτηση του Blog, καλείται να επικοινωνήσει στο atladidas@gmail.com προς αποκατάσταση του θέματος.

Δεν φέρουμε καμία απολύτως ευθύνη για την εγκυρότητα του θέματος. Τα θέματα ειναι συλλογή ειδήσεων με σκοπό την ενημέρωση και την ψυχαγωγία του επισκέπτη.

Επίσης οι πληροφορίες που περιέχονται έχουν καθαρά ενημερωτικό χαρακτήρα και δεν μπορούν να αντικαταστήσουν την γνωμάτευση του ιατρού σας ή την επίσκεψη σε άλλον ειδικό της υγείας. Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε κάποια διατροφή ρωτήστε τον προσωπικό ιατρό σας. Δεν είμαστε οι ειδικοί ώστε να κάνουμε την πιστοποίηση της ορθότητας των σχετικών άρθρων.