Τα λαχανικά (ιδίως αυτά με πράσινο χρώμα) καταπολεμούν το στρες και βοηθούν τους καταναλωτές να ηρεμήσουν.
Αποτέλεσμα; Μένουν για περισσότερη ώρα μέσα στο κατάστημα και άρα μπορεί να ψωνίσουν και περισσότερα πράγματα.
Σε αυτό συμβάλλει και η θερμοκρασία, που συνήθως ρυθμίζεται γύρω στους 19-20 βαθμούς. Αντίθετα, τα είδη καθημερινής χρήσης (όπως είναι το γάλα) τοποθετούνται συνηθέστερα στο βάθος του καταστήματος έτσι, ώστε οι πελάτες να διανύουν περισσότερους διαδρόμους και να βλέπουν περισσότερα είδη και άρα «πειρασμούς».
Τα ακριβότερα προϊόντα τοποθετούνται συνήθως στο ύψος των ματιών και έτσι έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να επιλεγούν από ό,τι τα είδη που είναι «κρυμμένα» στα κάτω ράφια.
Τα καρότσια XXL που συναντάμε σε αρκετά σουπερμάρκετ δύσκολα φαίνονται γεμάτα και έτσι δίνουν την αίσθηση στον αγοραστή ότι έχει πάρει λίγα, ακόμα κι αν ήδη έχει βάλει στο εσωτερικό αρκετά προϊόντα.
Τιμές όπως 2,99 ελκύουν σαφώς περισσότερο από τα «στρογγυλά» 3 ευρώ, για αυτό και χρησιμοποιούνται κατά κόρον.
Οι δωρεάν δοκιμές τροφίμων (π.χ. τυριών & χυμών) δημιουργούν σε πολλούς πελάτες το αίσθημα ότι πρέπει να αγοράσουν το συγκεκριμένο προϊόν, αφού το δοκίμασαν.
Στα ταμεία πάντοτε υπάρχουν stands με μικρά προϊόντα (π.χ. τσίχλες, μπαταρίες κ.άλ.), που αποσκοπούν στις αγορές της τελευταίας στιγμής όσων περιμένουν για να πληρώσουν.
http://www.etsiapla.gr
http://kiou-kirbiologia.blogspot.gr