Τότε που όλα ήταν λιγότερο "επιστημονικά" και περισσότερο "αληθινά".
Τότε που τα πιο μεγάλα όνειρα έμοιαζαν πιο πιστευτά.
Τότε που η κάθε σελίδα του "Μίκυ Μάους" (όπως λέγαμε όλα τα κόμικς) ήταν ένα μαγικό εισιτήριο για τον κόσμο της προκλητικά δημιουργικής φαντασίας.
Και οι εφευρέσεις του Κύρου Γρανάζη διόρθωναν όλα τα στραβά και αναιρούσαν όλους τους περιορισμούς της συμβατικής ζωής μας.
Ο Κύρος Γρανάζης είναι o καλόκαρδος, ιδιοφυής και ταυτόχρονα αφηρημένος εφευρέτης της Λιμνούπολης, που προτιμά την μοναχική ζωή και κατοικεί στο εργαστήριό του με συντροφιά τον πιστό βοηθό του, τον Γλόμπο (τί δε θα δινα από τα παιδικά μου υπάρχοντα για έναν τέτοιο "φίλο")
Μέσα στο στενόχωρο εργαστήρι σοφίζεται και μαστορεύει ό, τι μπορεί κανείς να φανταστεί –από συσκευές που αντιστέκονται στην βαρύτητα και μηχανές που ταξιδεύουν στο χρόνο, μέχρι χαπάκια που σε κάνουν αόρατο! Ο Κύρος, αν και έχει πρόθεση να βελτιώσει με τις εφευρέσεις του τον κόσμο, συχνά φέρνει την καταστροφή. (και πως να μην ταυτιστώ....)
Τις εφευρέσεις του τις βρίσκει κανείς πάντα σε τιμή ευκαιρίας, και αυτός είναι ο λόγος που πολλές φορές ο Θείος Σκρούτζ τις χρησιμοποιεί για να προστατεύσει την περιουσία του. (τσ,τσ...)
Προσπαθεί να υλοποιήσει καινοτόμες ιδέες, μελετώντας θεωρίες, χρησιμοποιώντας διάφορα τεχνάσματα και πατέντες, προκειμένου να φτιάξει το πολυπόθητο δημιούργημά του. Ωστόσο άλλοτε το καταφέρνει, άλλοτε όχι. Διακρίνεται για την πλούσια φαντασία του και από το σαράκι της δημιουργίας του.
Είναι πάντοτε ευγενής, πρόθυμος και εργατικός, στοιχεία που τον κάνουν να ξεχωρίζει από τον μεγάλο αντίπαλό του, τον Έμιλ Κόρακα, ο οποίος χρησιμοποιεί τις πανούργες εφευρέσεις του για δόλιους σκοπούς.
Είναι εντελώς αδιάφορος για εργασία ρουτίνας οπότε έχει πρόβλημα σε τέτοιου είδους εργασίες. (η περίπτωσή μας...)
Θα προτιμούσε να εργαζόταν σε ερευνητικό εργαστήριο με ανοικτό deadline. (προτάσεις δεκτές...)
Λίγα Λόγια για τον Κύρο:
«Κατά Φαντασίαν Εφευρέτης»
«Ο Κύρος Γρανάζης μοιάζει πάρα πολύ με τον δημιουργό του, τον θείο Κάρλ. Το επάγγελμά του αφορά την τελευταία, αν όχι την επόμενη, λέξη της τεχνολογίας και λογικά η θέση του θα ήταν σε κάποιο υπερσύγχρονο βιομηχανικό συγκρότημα… Όμως ο Κύρος προτιμά να εργάζεται στο εργαστήρι του. Και ο ίδιος ο θείος Κάρλ προτιμούσε να εργάζεται στο σπίτι του, απομονωμένος στο ατελιέ του, μακριά από την βουή των γραφείων του μεγάλου εκδοτικού οίκου που δημοσίευε τις ιστορίες του. Ο Κύρος είναι ένας από αυτούς τους ήρωες που μοιάζουν να καθρεφτίζουν μια πλευρά της προσωπικότητας του δημιουργού τους. Άλλωστε ο Μπάρκς είχε παραδεχτεί ότι πάντα ήθελε να γίνει εφευρέτης.
Από τους εντυπωσιακούς «Θησαυροφυλακιοθραύστες» («Κόμιξ» # 41) ως τον ατομικό αφαιρετή στο «Πεταμένα Λεφτά» («Κόμιξ» #70) ή τον πύραυλο στο «Ολόχρυσο Φεγγάρι» («Κόμιξ» #32), οι κλασικές ιστορίες του θείου Κάρλ είναι γεμάτες φανταστικές συσκευές, πρωτοποριακά οχήματα και κάθε λογής αλλοπρόσαλλα μαραφέτια, τα οποία μοιάζουν να βγήκαν κατευθείαν από ταινία επιστημονικής φαντασίας. Ο μεγάλος δημιουργός ήταν ένας κατά φαντασίαν εφευρέτης…ένας κατά φαντασίαν συνάδελφος του χαρισματικού ήρωά του».
( Άρθρο στο περιοδικό «Κόμιξ», #166)
Κύρο σε παρακαλούμε,
όλοι εμείς που ξεμείναμε
καλοκαιριάτικά στην Αθήνα,
κάνε κάτι να γλιτώσουμε,
κάνε μια εφεύρεση να απαλλαγούμε
από τα "δεσμά" μας...!
http://less-means-more.blogspot.gr