Μας είχε γονατίσει η φορολογία των ΙΧ που είχε επιβάλλει η κυβέρνηση
Σαμαρά. Μας είχε κάνει όλους και είχαμε δώσει κοψοχρονιά… κάθε αμάξι
μεγάλου κυβισμού…. (εννοούμε και τα 1600ράκια…. ακόμα κι εκείνα έκαιγαν
τις τσέπες μας.)
Αλλάζουν όλα στην φορολογία των αυτοκινήτων, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε
πριν από λίγο το υπουργείο Οικονομικών, επιβεβαιώνοντας πλήρως σημερινό
πρωινό δημοσίευμα του Capital.gr.
Οι βασικές αλλαγές αφορούν στην φορολόγηση της
απόκτησης και κατοχής ΙΧ με βάση την εμπορική αξία του οχήματος και όχι τον κυβισμό, στην επιβολή ενός τέλους στα οχήματα άνω των 20 ετών επειδή ρυπαίνουν το περιβάλλον και η αλλαγή του μέτρου της απόσυρσης προκειμένου να επιδοτείται κυρίως η απόκτηση οχημάτων χαμηλής τιμής αγοράς. Επίσης αλλάζουν τα τεκμήρια, καθώς δεν θα υπολογίζονται πλέον μόνο με βάση τον κυβισμό.
Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει:
Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Αναλυτικά, όπως πρώτο μετέδωσε σήμερα Capital.gr
Την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων έχει αποφασίσει να δρομολογήσει η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Ο βασικός λόγος για αυτούς, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το σχετικό σχεδιασμό της ηγεσία του υπουργείου, είναι ότι ο σημερινός τρόπος φορολόγησης είναι σε μεγάλο βαθμό άδικος καθώς λαμβάνει υπόψη κυρίως των κυβισμό του οχήματος και δευτερευόντως την πραγματική αξία πώλησής του.
Οι επερχόμενες αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων κρύβονται πίσω και από την πρόσφατη διαρροή κύκλων του υπουργείου Οικονομικών ότι η όποια αλλαγή στο συντελεστή ΦΠΑ που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα δεν πρόκειται να αλλάξει την τελική τιμή τους καθώς το όποιο όφελος θα αντισταθμιστεί με άλλες αλλαγές στη φορολογία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο –και πάντως πριν την 1η Οκτωβρίου που θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των συντελεστών ΦΠΑ- πρόκειται να μελετηθούν και αποφασιστούν αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων.
Πυξίδα των αλλαγών θα είναι η αξία του οχήματος και όχι ο κυβισμός του. Στο πλαίσιο αυτό οι αλλαγές αναμένεται να επηρεάσουν:
-το ύψος του τέλους ταξινόμησης που επιβάλλεται κατά την απόκτηση των αυτοκινήτων που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σήμερα για τον καθορισμό του ύψους υπάρχουν δυο παράγοντες, το ύψος του κυβισμού και η προ φόρων αξία του οχήματος.
-το ύψος των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων. Με βάση το σημερινό καθεστώς, τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί πριν την 1η Νοεμβρίου 2010 βαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας τα οποία καθορίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Για τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί μετά την παραπάνω ημερομηνία τα τέλη καθορίζονται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
-στα τεκμήρια διαβίωσης τα οποία καθορίζονται με βάση το ύψος του κυβισμού και την ηλικία του οχήματος.
Αυτό που θέλουν να αντιμετωπίσουν στο υπουργείο Οικονομικών είναι το γεγονός ότι πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καταβάλλουν αυξημένους φόρους για οχήματα μεγάλου κυβισμού των οποίων όμως η εμπορική αξία είναι πολύ χαμηλή.
Να σημειωθεί ότι και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είχε μελετήσει το ενδεχόμενο να συνδέσει τη φορολόγηση των αυτοκινήτων με την εμπορική τους αξία, συντάχθηκε ένα πόρισμα με προτάσεις αλλαγών, αλλά τελικά δεν υιοθετήθηκαν καθώς κρίθηκε ότι θα δημιουργούσαν στην αγορά αυτοκινήτων και στους φορολογούμενους περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα έλυναν.
Αυτή τη φορά η ηγεσία του υπουργείου πιστεύει ότι θα βρει τη χρυσή τομή προκειμένου να δημιουργήσει ένα πιο δίκαιο φορολογικό σύστημα για τα αυτοκίνητα.
απόκτησης και κατοχής ΙΧ με βάση την εμπορική αξία του οχήματος και όχι τον κυβισμό, στην επιβολή ενός τέλους στα οχήματα άνω των 20 ετών επειδή ρυπαίνουν το περιβάλλον και η αλλαγή του μέτρου της απόσυρσης προκειμένου να επιδοτείται κυρίως η απόκτηση οχημάτων χαμηλής τιμής αγοράς. Επίσης αλλάζουν τα τεκμήρια, καθώς δεν θα υπολογίζονται πλέον μόνο με βάση τον κυβισμό.
Ειδικότερα, το υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει:
Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
Αναλυτικά, όπως πρώτο μετέδωσε σήμερα Capital.gr
Την αλλαγή του τρόπου φορολόγησης των αυτοκινήτων έχει αποφασίσει να δρομολογήσει η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών. Ο βασικός λόγος για αυτούς, σύμφωνα με πηγές που γνωρίζουν το σχετικό σχεδιασμό της ηγεσία του υπουργείου, είναι ότι ο σημερινός τρόπος φορολόγησης είναι σε μεγάλο βαθμό άδικος καθώς λαμβάνει υπόψη κυρίως των κυβισμό του οχήματος και δευτερευόντως την πραγματική αξία πώλησής του.
Οι επερχόμενες αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων κρύβονται πίσω και από την πρόσφατη διαρροή κύκλων του υπουργείου Οικονομικών ότι η όποια αλλαγή στο συντελεστή ΦΠΑ που επιβάλλεται στα αυτοκίνητα δεν πρόκειται να αλλάξει την τελική τιμή τους καθώς το όποιο όφελος θα αντισταθμιστεί με άλλες αλλαγές στη φορολογία.
Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο –και πάντως πριν την 1η Οκτωβρίου που θα τεθεί σε εφαρμογή το νέο καθεστώς των συντελεστών ΦΠΑ- πρόκειται να μελετηθούν και αποφασιστούν αλλαγές στη φορολογία των αυτοκινήτων.
Πυξίδα των αλλαγών θα είναι η αξία του οχήματος και όχι ο κυβισμός του. Στο πλαίσιο αυτό οι αλλαγές αναμένεται να επηρεάσουν:
-το ύψος του τέλους ταξινόμησης που επιβάλλεται κατά την απόκτηση των αυτοκινήτων που ταξινομούνται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Σήμερα για τον καθορισμό του ύψους υπάρχουν δυο παράγοντες, το ύψος του κυβισμού και η προ φόρων αξία του οχήματος.
-το ύψος των τελών κυκλοφορίας των οχημάτων. Με βάση το σημερινό καθεστώς, τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί πριν την 1η Νοεμβρίου 2010 βαρύνονται με τέλη κυκλοφορίας τα οποία καθορίζονται αποκλειστικά με βάση τον κυβισμό του αυτοκινήτου. Για τα οχήματα που έχουν ταξινομηθεί μετά την παραπάνω ημερομηνία τα τέλη καθορίζονται αποκλειστικά με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.
-στα τεκμήρια διαβίωσης τα οποία καθορίζονται με βάση το ύψος του κυβισμού και την ηλικία του οχήματος.
Αυτό που θέλουν να αντιμετωπίσουν στο υπουργείο Οικονομικών είναι το γεγονός ότι πολλοί ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καταβάλλουν αυξημένους φόρους για οχήματα μεγάλου κυβισμού των οποίων όμως η εμπορική αξία είναι πολύ χαμηλή.
Να σημειωθεί ότι και η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών είχε μελετήσει το ενδεχόμενο να συνδέσει τη φορολόγηση των αυτοκινήτων με την εμπορική τους αξία, συντάχθηκε ένα πόρισμα με προτάσεις αλλαγών, αλλά τελικά δεν υιοθετήθηκαν καθώς κρίθηκε ότι θα δημιουργούσαν στην αγορά αυτοκινήτων και στους φορολογούμενους περισσότερα προβλήματα από αυτά που θα έλυναν.
Αυτή τη φορά η ηγεσία του υπουργείου πιστεύει ότι θα βρει τη χρυσή τομή προκειμένου να δημιουργήσει ένα πιο δίκαιο φορολογικό σύστημα για τα αυτοκίνητα.