Εντατικούς ελέγχους στα πλοία που διέρχονται, καταπλέουν ή προσεγγίζουν στις παράκτιες εγκαταστάσεις της ευθύνης τους έχει ζητήσει από τις λιμενικές αρχές το Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, για την αποτροπή φαινομένων ρύπανσης της θάλασσας και των ακτών. Τα παραπάνω αναφέρονται σε έγγραφο του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, Ιωάννη Διαμαντίδη, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή, ως απάντηση στην ερώτηση του βουλευτή του ΛΑ.Ο.Σ., Γιώργου Ανατολάκη, που έχει προειδοποιήσει για την ύπαρξη τοξικών αποβλήτων στο Ιόνιο Πέλαγος από τη δράση της ιταλικής μαφίας.
Όπως ενημερώνει τον βουλευτή ο υπουργός, «σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στα αρχεία των Λιμενικών Αρχών Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου, Κυλλήνης, Καλαμάτας, Πύλου και Κατακόλου, δεν έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα στις περιοχές δικαιοδοσίας τους η ύπαρξη ναυαγίων με φορτία ή κατάλοιπα φορτίων τοξικών ή πυρηνικών αποβλήτων».
Ο κ. Ανατολάκης είχε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή, επισημαίνοντας την ύπαρξη ομολογίας μελών της ιταλικής μαφίας έναντι των Αρχών για την 20ετή δράση εσκεμμένης βύθισης, έναντι αμοιβής, δεκάδων πλοίων που μετέφεραν πυρηνικά αλλά και επικίνδυνα απόβλητα. Τα φορτία αυτά προέρχονταν κυρίως από τις βιομηχανίες του ιταλικού Βορρά και όπως επισημαίνει ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. υπάρχουν και καταγγελίες της ιταλικής περιβαλλοντικής ομάδας «Lega Ambiente», σύμφωνα με τις οποίες τα τελευταία 30 χρόνια έχουν εξαφανιστεί στη Μεσόγειο 40 με 100 πλοία, ανάμεσα στα οποία ήταν και ελληνικά, όπως το «Νίκος 1» και το «Βόρειες Σποράδες».
Η ιταλική ομάδα, σύμφωνα με τον κ. Ανατολάκη, έχει αποκαλύψει ότι τουλάχιστον 7 ναυάγια συνέβησαν στην ελληνική επικράτεια από τους Παξούς ως τις ακτές της Μεσσηνίας. Στην ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. επικαλούνταν και εκτιμήσεις του καθηγητή πυρηνικής φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθανάσιου Γεράνιου, σύμφωνα με τις οποίες τα πλοία αυτά μετά βεβαιότητας μετέφεραν πυρηνικά απόβλητα, καθώς η διαχείρισή τους είναι άκρως επικερδής για τη μαφία.
Όπως ενημερώνει τον βουλευτή ο υπουργός, «σύμφωνα με τα στοιχεία που τηρούνται στα αρχεία των Λιμενικών Αρχών Κέρκυρας, Κεφαλληνίας, Ζακύνθου, Κυλλήνης, Καλαμάτας, Πύλου και Κατακόλου, δεν έχει καταγραφεί μέχρι σήμερα στις περιοχές δικαιοδοσίας τους η ύπαρξη ναυαγίων με φορτία ή κατάλοιπα φορτίων τοξικών ή πυρηνικών αποβλήτων».
Ο κ. Ανατολάκης είχε καταθέσει ερώτηση στη Βουλή, επισημαίνοντας την ύπαρξη ομολογίας μελών της ιταλικής μαφίας έναντι των Αρχών για την 20ετή δράση εσκεμμένης βύθισης, έναντι αμοιβής, δεκάδων πλοίων που μετέφεραν πυρηνικά αλλά και επικίνδυνα απόβλητα. Τα φορτία αυτά προέρχονταν κυρίως από τις βιομηχανίες του ιταλικού Βορρά και όπως επισημαίνει ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. υπάρχουν και καταγγελίες της ιταλικής περιβαλλοντικής ομάδας «Lega Ambiente», σύμφωνα με τις οποίες τα τελευταία 30 χρόνια έχουν εξαφανιστεί στη Μεσόγειο 40 με 100 πλοία, ανάμεσα στα οποία ήταν και ελληνικά, όπως το «Νίκος 1» και το «Βόρειες Σποράδες».
Η ιταλική ομάδα, σύμφωνα με τον κ. Ανατολάκη, έχει αποκαλύψει ότι τουλάχιστον 7 ναυάγια συνέβησαν στην ελληνική επικράτεια από τους Παξούς ως τις ακτές της Μεσσηνίας. Στην ερώτηση που είχε καταθέσει ο βουλευτής του ΛΑ.Ο.Σ. επικαλούνταν και εκτιμήσεις του καθηγητή πυρηνικής φυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Αθανάσιου Γεράνιου, σύμφωνα με τις οποίες τα πλοία αυτά μετά βεβαιότητας μετέφεραν πυρηνικά απόβλητα, καθώς η διαχείρισή τους είναι άκρως επικερδής για τη μαφία.